Maciej Szańkowski’s Tame the Space
Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Warszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Poland)
http://orcid.org/0000-0001-6283-4682
Abstract
Recenzja katalogu wystawy autorstwa Anny Marii Leśniewskiej "Maciej Szańkowski. Wieloprzestrzenie / Mulispaces (Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, 2019).
Supporting Agencies
Keywords:
Maciej Szańkowski, sculpture, Anna Maria LeśniewskaReferences
Antoni Kenar 1906-1959, koncepcja i oprac. Urszula KENAR, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2006.
Google Scholar
Henryk Morel (1937-1968) : rysunek, rzeźba, kompozycja przestrzenna. Katalog wystawy, 7 III - 4 IV 1997, Kraków, Rynek Główny 25, Galeria Międzynarodowego Centrum Kultury, red. nauk. katalogu Anna Maria Leśniewska, Kraków 1997.
Google Scholar
Kenarowa, Halina.Od Zakopiańskiej Szkoły Przemysłu Drzewnego do Szkoły Kenara. Studium z dziejów szkolnictwa zawodowo-artystycznego w Polsce. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1978.
Google Scholar
Kowalska, Bożena. Maciej Szańkowski. Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa. Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, 1996.
Google Scholar
Leśniewska Anna Maria, Maciej Szańkowski. Wieloprzestrzenie/ Multispaces, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2019.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria. Nowe miejsce rzeźby w sztuce polskiej lat 60. XX wieku jako wyraz przemian w sztuce polskiej, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2016.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria. Barbara Zbrożyna. Rzeźba, Centrum Rzeźby Polskiej Orońsko 2006.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria. Barbara Zbrożyna. Figury nasłonecznione, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2008.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria, Magdalena Więcek. Przestrzeń jako narzędzie poznania, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2013.
Google Scholar
Szańkowski, Maciej, Miałem szczęście być uczniem Kenara, [w:] Antoni Kenar 1906-1959. Opracowane przez Urszulę Kenar. Warszawa: Biblioteka Narodowa, 2006.
Google Scholar
Authors
Katarzyna Chrudzimska-UheraWarszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Poland
http://orcid.org/0000-0001-6283-4682
Statistics
Abstract views: 333PDF downloads: 0
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Biuletyn Historii Sztuki, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Biuletyn Historii Sztuki should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.
In issues from 1(2019) to 4(2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in Biuletyn Historii Sztuki, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.
Most read articles by the same author(s)
- Katarzyna Chrudzimska-Uhera, A practical manual for inventors of Polish heritage (not only) abroad , Biuletyn Historii Sztuki: Vol. 84 No. 2 (2022)
- Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Reflections on Polish Furniture Continued: Anna Kostrzyńska-Miłosz, “Polskie meble 1945–1970. Idee i rzeczywistość” (Warsaw 2021) , Biuletyn Historii Sztuki: Vol. 86 No. 1 (2024)