Macieja Szańkowskiego obłaskawianie przestrzeni
Katarzyna Chrudzimska-Uhera
Warszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Polska)
http://orcid.org/0000-0001-6283-4682
Abstrakt
Recenzja katalogu wystawy autorstwa Anny Marii Leśniewskiej "Maciej Szańkowski. Wieloprzestrzenie / Mulispaces (Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, 2019).
Instytucje finansujące
Słowa kluczowe:
Maciej Szańkowski, rzeźba, Anna Maria LeśniewskaBibliografia
Antoni Kenar 1906-1959, koncepcja i oprac. Urszula KENAR, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2006.
Google Scholar
Henryk Morel (1937-1968) : rysunek, rzeźba, kompozycja przestrzenna. Katalog wystawy, 7 III - 4 IV 1997, Kraków, Rynek Główny 25, Galeria Międzynarodowego Centrum Kultury, red. nauk. katalogu Anna Maria Leśniewska, Kraków 1997.
Google Scholar
Kenarowa, Halina.Od Zakopiańskiej Szkoły Przemysłu Drzewnego do Szkoły Kenara. Studium z dziejów szkolnictwa zawodowo-artystycznego w Polsce. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1978.
Google Scholar
Kowalska, Bożena. Maciej Szańkowski. Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa. Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, 1996.
Google Scholar
Leśniewska Anna Maria, Maciej Szańkowski. Wieloprzestrzenie/ Multispaces, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2019.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria. Nowe miejsce rzeźby w sztuce polskiej lat 60. XX wieku jako wyraz przemian w sztuce polskiej, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2016.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria. Barbara Zbrożyna. Rzeźba, Centrum Rzeźby Polskiej Orońsko 2006.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria. Barbara Zbrożyna. Figury nasłonecznione, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2008.
Google Scholar
Leśniewska, Anna Maria, Magdalena Więcek. Przestrzeń jako narzędzie poznania, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2013.
Google Scholar
Szańkowski, Maciej, Miałem szczęście być uczniem Kenara, [w:] Antoni Kenar 1906-1959. Opracowane przez Urszulę Kenar. Warszawa: Biblioteka Narodowa, 2006.
Google Scholar
Autorzy
Katarzyna Chrudzimska-UheraWarszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Polska
http://orcid.org/0000-0001-6283-4682
Statystyki
Abstract views: 291PDF downloads: 0
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Praktyczny podręcznik dla inwentaryzatorów dziedzictwa polskiego (nie tylko) poza granicami kraju , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 84 Nr 2 (2022)
- Katarzyna Chrudzimska-Uhera, Rozważań o polskim meblu ciąg dalszy: Anna Kostrzyńska-Miłosz, „Polskie meble 1945–1970. Idee i rzeczywistość” (Warszawa 2021) , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 86 Nr 1 (2024)