Macieja Szańkowskiego obłaskawianie przestrzeni

Katarzyna Chrudzimska-Uhera


Warszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego (Polska)
http://orcid.org/0000-0001-6283-4682

Abstrakt

Recenzja katalogu wystawy autorstwa Anny Marii Leśniewskiej "Maciej Szańkowski. Wieloprzestrzenie / Mulispaces (Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, 2019).

Instytucje finansujące

Instytut Sztuki PAN

Słowa kluczowe:

Maciej Szańkowski, rzeźba, Anna Maria Leśniewska

Antoni Kenar 1906-1959, koncepcja i oprac. Urszula KENAR, Biblioteka Narodowa, Warszawa 2006.
  Google Scholar

Henryk Morel (1937-1968) : rysunek, rzeźba, kompozycja przestrzenna. Katalog wystawy, 7 III - 4 IV 1997, Kraków, Rynek Główny 25, Galeria Międzynarodowego Centrum Kultury, red. nauk. katalogu Anna Maria Leśniewska, Kraków 1997.
  Google Scholar

Kenarowa, Halina.Od Zakopiańskiej Szkoły Przemysłu Drzewnego do Szkoły Kenara. Studium z dziejów szkolnictwa zawodowo-artystycznego w Polsce. Kraków: Wydawnictwo Literackie, 1978.
  Google Scholar

Kowalska, Bożena. Maciej Szańkowski. Galeria Sztuki Współczesnej Zachęta, Warszawa. Orońsko: Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, 1996.
  Google Scholar

Leśniewska Anna Maria, Maciej Szańkowski. Wieloprzestrzenie/ Multispaces, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2019.
  Google Scholar

Leśniewska, Anna Maria. Nowe miejsce rzeźby w sztuce polskiej lat 60. XX wieku jako wyraz przemian w sztuce polskiej, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2016.
  Google Scholar

Leśniewska, Anna Maria. Barbara Zbrożyna. Rzeźba, Centrum Rzeźby Polskiej Orońsko 2006.
  Google Scholar

Leśniewska, Anna Maria. Barbara Zbrożyna. Figury nasłonecznione, Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, Warszawa 2008.
  Google Scholar

Leśniewska, Anna Maria, Magdalena Więcek. Przestrzeń jako narzędzie poznania, Centrum Rzeźby Polskiej w Orońsku, Orońsko 2013.
  Google Scholar

Szańkowski, Maciej, Miałem szczęście być uczniem Kenara, [w:] Antoni Kenar 1906-1959. Opracowane przez Urszulę Kenar. Warszawa: Biblioteka Narodowa, 2006.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2020-03-30

Cited By / Share

Chrudzimska-Uhera, K. (2020). Macieja Szańkowskiego obłaskawianie przestrzeni. Biuletyn Historii Sztuki, 82(1), 161–168. https://doi.org/10.36744/bhs.639

Autorzy

Katarzyna Chrudzimska-Uhera 

Warszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego Polska
http://orcid.org/0000-0001-6283-4682

Statystyki

Abstract views: 291
PDF downloads: 0


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję  CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.