War. Female Gaze
Katarzyna Bojarska
konteksty@ispan.plKulturoznawstwo, Uniwersytet SWPS (Poland)
https://orcid.org/0000-0001-7872-5763
Abstract
In her article the author theorizes female gaze in relations to atrocity photography, especially war photography. In order to do so he revisits Virginia Woolf’s Three Guineas and discusses the use of photography in Woolf’s anti-war narrative.
Supporting Agencies
Keywords:
femininity, gaze, photographyAuthors
Katarzyna Bojarskakonteksty@ispan.pl
Kulturoznawstwo, Uniwersytet SWPS Poland
https://orcid.org/0000-0001-7872-5763
Katarzyna Bojarska – badaczka kultury, krytyczka, tłumaczka. Adiunktka w katedrze Kultury i Mediów Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Autorka tekstów i przekładów zainteresowana relacjami sztuki, literatury, historii i psychoanalizy, tłumaczka między innymi Michaela Rothberga, Susan Buck-Morss, Cathy Caruth czy Dominicka LaCapry. Współzałożycielka i redaktorka pisma „Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej”.
Statistics
Abstract views: 155PDF downloads: 98
License
Copyright (c) 2024 Katarzyna Bojarska
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.