War. Female Gaze

Katarzyna Bojarska

konteksty@ispan.pl
Kulturoznawstwo, Uniwersytet SWPS (Poland)
https://orcid.org/0000-0001-7872-5763

Abstract

In her article the author theorizes female gaze in relations to atrocity photography, especially war photography. In order to do so he revisits Virginia Woolf’s Three Guineas and discusses the use of photography in Woolf’s anti-war narrative.

Supporting Agencies

Badania te zostały sfinansowane w całości przez Narodowe Centrum Nauki, grant nr 2021/41/B/HS2/01437.

Keywords:

femininity, gaze, photography


Published
2024-02-28

Cited by

Bojarska, K. (2024) “War. Female Gaze”, Konteksty, 343(4), pp. 192–198. doi: 10.36744/k.2432.

Authors

Katarzyna Bojarska 
konteksty@ispan.pl
Kulturoznawstwo, Uniwersytet SWPS Poland
https://orcid.org/0000-0001-7872-5763

Katarzyna Bojarska – badaczka kultury, krytyczka, tłumaczka. Adiunktka w katedrze Kultury i Mediów Uniwersytetu SWPS w Warszawie. Autorka tekstów i przekładów zainteresowana relacjami sztuki, literatury, historii i psychoanalizy, tłumaczka między innymi Michaela Rothberga, Susan Buck-Morss, Cathy Caruth czy Dominicka LaCapry. Współzałożycielka i redaktorka pisma „Widok. Teorie i Praktyki Kultury Wizualnej”.



Statistics

Abstract views: 56
PDF downloads: 68