Format: Tekst znormalizowany, czcionka Times New Roman, 12 p., interlinia 1,5, pojedyncze spacje. Prosimy o przesyłanie tekstów w formacie docx / doc.
Do tekstu prosimy dołączać metryczkę według następującego wzoru:
- Imię i nazwisko
- Adres mailowy
- Afiliacja
- Numer ORCID
- Tytuł tekstu (po polsku + w miarę możliwości po angielsku)
- Abstrakt (po polsku + w miarę możliwości po angielsku)
- Słowa kluczowe (po polsku + w miarę możliwości po angielsku)
- Kilkuzdaniowa nota o autorze
- Bibliografia (opracowana zgodnie z formułą Chicago Manual of Style)
Prosimy również o stosowanie poniższych zasad zapisu:
- tytuły wystaw, imprez o charakterze cyklicznym, dzieł sztuki, książek oraz utworów scenicznych i muzycznych piszemy kursywą bez cudzysłowu;
- tytuły czasopism i wydawnictw ciągłych (np. nazwy serii wydawniczych) podajemy w cudzysłowie;
- krótsze cytaty ujmujemy w cudzysłowy [„”]; do wyróżnień w środku cytatów stosujemy cudzysłowy wewnętrzne [«»]; dłuższe cytaty ujmujemy w bloki – nie używamy wtedy cudzysłowów i oznaczamy cały cytowany fragment na czerwono, a na końcu umieszczamy przypis odsyłający do źródła cytatu.
- gdy chcemy wyróżnić jakieś sformułowanie w tekście, stosujemy rozstrzelenie;
- zwroty z języków obcych zapisujemy kursywą;
- wtrącenia autorskie i opuszczenia w przywoływanych cytatach oznaczamy nawiasami kwadratowymi […], [podkreślenie – J.Ch.];
- w pisowni imion, nazwisk, nazw własnych i zwrotów w językach obcych starajmy się przestrzegać pisowni właściwych danemu językowi znaków diakrytycznych, np.: Jiři Kolař, László Moholy-Nagy, Musée d’Ixelles, itd.; (jeśli mamy wątpliwości, warto sprawdzić stronę www danej instytucji; w kwestii odmian nazw obcych pomocna może być strona www.poradnia.pwn.pl);
- w przypisach końcowych stosujemy polską konwencję bibliograficzną, przekładając określenia techniczne: ed. = red.; vol. = t.; p. = s.
Przypisy końcowe:
Adresy bibliograficzne cytowanych prac oraz komentarze do tekstu podajemy w przypisach końcowych, do tekstu załączamy także osobno (najlepiej w zakładce "Bibliografia" w panelu zgłaszania tekstów) bibliografię przedmiotową opracowaną według konwencji Chicago Manual of Style.
W przypisach poszczególne adresy bibliograficzne podajemy według następującego wzoru:
książka
Clifford Geertz, Interpretacja kultur. Wybrane eseje, przeł. Maria M. Piechaczek, Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, Kraków 2005.
opracowanie zbiorowe
Writing Culture. The Poetics and Politics of Ethnography, red. James Clifford, George E. Marcus, University of California Press, Berkeley 1986.
artykuł w zbiorze
James Clifford, Introduction: Partial Truths, [w:] Writing Culture, The Poetics and Politics of Ethnography, red. James Clifford, George E. Marcus, University of California Press, Berkeley 1986, s. 1–26.
artykuł w czasopiśmie
Timothy Mitchell, The World as Exhibition, „Comparative Studies In Society and History” 1989, nr 2, s. 217–236.
Opracowanie przypisów końcowych:
Pełną informację dot. cytowanej pozycji (opracowaną wg wzoru powyżej) podajemy tylko przy jej pierwszym przywołaniu:
1 Johann Huizinga, Jesień średniowiecza, przeł. Tadeusz Brzostowski, PIW, Warszawa 1992, s. 110–112.
Przy kolejnych przywołaniach cytowanego dzieła stosujemy opis skrócony:
2 J. Huizinga, Jesień…, dz. cyt., s. 110–112.
3 Tamże, s. 45–50. (gdy kolejne przypisy odnoszą się do tej samej książki)
Lub:
4 Tenże, Homo Ludens: A Study of the Play-Element in Cultures, Beacon Press, Boston 1955, s. 45–50. (gdy kolejny przypis dotyczy innego dzieła tego samego autora)
Opracowanie bibliografii:
Prace cytowane lub przywoływane w tekście – oprócz przytoczenia ich w przypisach końcowych – prosimy umieścić również w bibliografii opracowanej zgodnie ze standardem Chicago Manual of Style. Przykłady:
książka
Grazer, Brian, and Charles Fishman. A Curious Mind: The Secret to a Bigger Life. New York: Simon & Schuster, 2015.
Lahiri, Jhumpa. In Other Words. Translated by Ann Goldstein. New York: Alfred A. Knopf, 2016.
rozdział w książce
Thoreau, Henry David. “Walking.” In The Making of the American Essay, edited by John D’Agata, 167–95. Minneapolis: Graywolf Press, 2016.
artykuł w czasopiśmie naukowym
Keng, Shao-Hsun, Chun-Hung Lin, and Peter F. Orazem. “Expanding College Access in Taiwan, 1978–2014: Effects on Graduate Quality and Income Inequality.” Journal of Human Capital 11, no. 1 (Spring 2017): 1–34. https://doi.org/10.1086/690235.
LaSalle, Peter. “Conundrum: A Story about Reading.” New England Review 38, no. 1 (2017): 95–109. Project MUSE.
artykuł prasowy
Manjoo, Farhad. “Snap Makes a Bet on the Cultural Supremacy of the Camera.” New York Times, March 8, 2017. https://www.nytimes.com/2017/03/08/technology/snap-makes-a-bet-on-the-cultural-supremacy-of-the-camera.html.
Mead, Rebecca. “The Prophet of Dystopia.” New Yorker, April 17, 2017.