Muzeum jako awangardowa idea i praktyka
Agnieszka Rejniak-Majewska
Łódź, Instytut Kultury Współczesnej UŁ (Polska)
https://orcid.org/0000-0003-1371-999X
Abstrakt
Recenzja dotycząca kwestii awangardowego muzeum.
Bibliografia
Awangardowe Muzeum: Muzei Hudožestvennoj Kul’tury, Kabinett der Abstrakten, Société Anonyme, grupa “a. r.”, redakcja Agnieszka Pindera, Jarosław Suchan. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2020.
Google Scholar
Buchloh, Benjamin. “El Lissitzky’s Demonstration Room and Kurt Schwitters’ Merzbau.” W Art since 1900. Modernism, Antimodernism, Postmodernism, redakcja Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve-Alain Bois, Benjamin Buchloh, David Joselit, 209–211. London: Thames&Hudson, 2004.
Google Scholar
Kantor, Sybil Gordon. Alfred H. Barr Jr. and the Intellectual Origins of the Museum of Modern Art. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2002.
Google Scholar
Klonk, Charlotte. Spaces of Experience. Art Gallery Interiors from 1800 to 2000. New Haven-London: Yale University Press, 2009.
Google Scholar
Markowska, Anna. “Malarstwo w poszerzonym polu. Sala Neoplastyczna jako suplement i obraz szkatułkowy.” W Obraz jako obiekt teoretyczny. Studia z teorii i historii badań nad sztuką. Materiały Seminarium Metodologicznego Historii Sztuki im. Edwarda A. Raczyńskiego, redakcja Łukasz Kiepuszewski, Michał Haake, Piotr Juszkiewicz, 149–177. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020.
Google Scholar
Miejsce Sztuki. Museum – Theatrum Sapientiae, Theatrum Animabile. Łódź: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Sztuki w Łodzi, 1991.
Google Scholar
Międzynarodowa Kolekcja Sztuki Nowoczesnej grupy „a. r”, redakcja Paulina Kurc-Maj, Anna Saciuk-Gąsowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2019.
Google Scholar
Muzeum Sztuki w Łodzi. Monografia, t. 1, redakcja Aleksandra Jach, Katarzyna Słoboda, Joanna Sokołowska, Magdalena Ziółkowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2015.
Google Scholar
Muzeum Sztuki w Łodzi. Monografia, t. 2, redakcja Daniel Muzyczuk, Magdalena Ziółkowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2015.
Google Scholar
Passuth, Krisztina. “The Exhibition as a work of art: Avant-garde exhibitions in East Central Europe.” W Central European Avant-Gardes: Exchange and Transformation, 1919–1930, redakcja Timothy O. Benson, 226–246. Cambridge, Mass.-London: MIT Press, 2002.
Google Scholar
Rejniak-Majewska, Agnieszka. “Historia oka według Strzemińskiego.” W Powidoki życia. Władysław Strzemiński i prawa dla sztuki, redakcja Jarosław Lubiak, 247–272. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2012.
Google Scholar
Turowski, Andrzej. “Muzeum – instytucja awangardy.” W Awangardowe marginesy, 153–166. Warszawa: Instytut Kultury, 1998.
Google Scholar
Staniszewski, Mary Ann. The Power of Display. A History of Exhibition Installations at the Museum of Modern Art. Cambridge, Mass.-London: MIT Press, 1998.
Google Scholar
Autorzy
Agnieszka Rejniak-MajewskaŁódź, Instytut Kultury Współczesnej UŁ Polska
https://orcid.org/0000-0003-1371-999X
Statystyki
Abstract views: 373PDF downloads: 0
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.