Muzeum jako awangardowa idea i praktyka

Agnieszka Rejniak-Majewska


Łódź, Instytut Kultury Współczesnej UŁ (Polska)
https://orcid.org/0000-0003-1371-999X

Abstrakt

Recenzja dotycząca kwestii awangardowego muzeum.



Awangardowe Muzeum: Muzei Hudožestvennoj Kul’tury, Kabinett der Abstrakten, Société Anonyme, grupa “a. r.”, redakcja Agnieszka Pindera, Jarosław Suchan. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2020.
  Google Scholar

Buchloh, Benjamin. “El Lissitzky’s Demonstration Room and Kurt Schwitters’ Merzbau.” W Art since 1900. Modernism, Antimodernism, Postmodernism, redakcja Hal Foster, Rosalind Krauss, Yve-Alain Bois, Benjamin Buchloh, David Joselit, 209–211. London: Thames&Hudson, 2004.
  Google Scholar

Kantor, Sybil Gordon. Alfred H. Barr Jr. and the Intellectual Origins of the Museum of Modern Art. Cambridge, Mass.: MIT Press, 2002.
  Google Scholar

Klonk, Charlotte. Spaces of Experience. Art Gallery Interiors from 1800 to 2000. New Haven-London: Yale University Press, 2009.
  Google Scholar

Markowska, Anna. “Malarstwo w poszerzonym polu. Sala Neoplastyczna jako suplement i obraz szkatułkowy.” W Obraz jako obiekt teoretyczny. Studia z teorii i historii badań nad sztuką. Materiały Seminarium Metodologicznego Historii Sztuki im. Edwarda A. Raczyńskiego, redakcja Łukasz Kiepuszewski, Michał Haake, Piotr Juszkiewicz, 149–177. Poznań: Wydawnictwo Naukowe UAM, 2020.
  Google Scholar

Miejsce Sztuki. Museum – Theatrum Sapientiae, Theatrum Animabile. Łódź: Towarzystwo Przyjaciół Muzeum Sztuki w Łodzi, 1991.
  Google Scholar

Międzynarodowa Kolekcja Sztuki Nowoczesnej grupy „a. r”, redakcja Paulina Kurc-Maj, Anna Saciuk-Gąsowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2019.
  Google Scholar

Muzeum Sztuki w Łodzi. Monografia, t. 1, redakcja Aleksandra Jach, Katarzyna Słoboda, Joanna Sokołowska, Magdalena Ziółkowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2015.
  Google Scholar

Muzeum Sztuki w Łodzi. Monografia, t. 2, redakcja Daniel Muzyczuk, Magdalena Ziółkowska. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2015.
  Google Scholar

Passuth, Krisztina. “The Exhibition as a work of art: Avant-garde exhibitions in East Central Europe.” W Central European Avant-Gardes: Exchange and Transformation, 1919–1930, redakcja Timothy O. Benson, 226–246. Cambridge, Mass.-London: MIT Press, 2002.
  Google Scholar

Rejniak-Majewska, Agnieszka. “Historia oka według Strzemińskiego.” W Powidoki życia. Władysław Strzemiński i prawa dla sztuki, redakcja Jarosław Lubiak, 247–272. Łódź: Muzeum Sztuki w Łodzi, 2012.
  Google Scholar

Turowski, Andrzej. “Muzeum – instytucja awangardy.” W Awangardowe marginesy, 153–166. Warszawa: Instytut Kultury, 1998.
  Google Scholar

Staniszewski, Mary Ann. The Power of Display. A History of Exhibition Installations at the Museum of Modern Art. Cambridge, Mass.-London: MIT Press, 1998.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2021-12-30

Cited By / Share

Rejniak-Majewska, A. (2021). Muzeum jako awangardowa idea i praktyka. Biuletyn Historii Sztuki, 83(4), 991–1002. https://doi.org/10.36744/bhs.1095

Autorzy

Agnieszka Rejniak-Majewska 

Łódź, Instytut Kultury Współczesnej UŁ Polska
https://orcid.org/0000-0003-1371-999X

Statystyki

Abstract views: 373
PDF downloads: 0


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję  CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.