Sprostowanie

Piotr Krasny

ruber@poczta.fm
Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-8726-1200

Michał Kurzej


Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska (Polska)
https://orcid.org/0000-0003-1786-8650




Pobierz


Opublikowane
2024-10-11

Cited By / Share

Krasny, P., & Kurzej, M. (2024). Sprostowanie. Biuletyn Historii Sztuki, 86(3). Pobrano z https://czasopisma.ispan.pl/index.php/bhs/article/view/3837

Autorzy

Piotr Krasny 
ruber@poczta.fm
Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska Polska
https://orcid.org/0000-0001-8726-1200

Piotr Krasny (ur. 1966), profesor UJ, odznaczony medalem „Plus Ratio”. Autor licznych prac dotyczących sztuki nowożytnej i XIX-wiecznej. Interesuje się także teorią sztuki nowożytnej, zwłaszcza reformacyjną i kontrreformacyjną teorią sztuki sakralnej. Opublikował kilka książek zawierających analizę poglądów najważniejszych teoretyków i teologów katolickich i protestanckich na rolę sztuki sakralnej. Wspólnie z Michałem Kurzejem opracował wydanie mediolańskich Instrukcji o budynkach i sprzętach kościelnych.


Autorzy

Michał Kurzej 

Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska Polska
https://orcid.org/0000-0003-1786-8650

Michał Kurzej (ur. 1981), adiunkt w IHS UJ. Specjalizuje się w sztuce XVII w., teorii sztuki i architekturze. Zajmuje się inwentaryzacją zabytków, pisze głównie o sztuce nowożytnej w Krakowie i Małopolsce. Opublikował wiele prac dotyczących dekoracji sztukatorskich (Jan Wolff. Monografia architekta w świetle analizy prefabrykowanych elementów dekoracji sztukatorskich, 2009; Siedemnastowieczne sztukaterie w Małopolsce, 2012). Interesuje się również teorią sztuki i patronatem artystycznym (Depingere fas est. Sebastian Piskorski jako konceptor i prowizor, 2018).



Statystyki

Abstract views: 56
PDF downloads: 95


Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Biuletyn Historii Sztuki

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.