Sprostowanie
Piotr Krasny
ruber@poczta.fmInstytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-8726-1200
Michał Kurzej
Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska (Polska)
https://orcid.org/0000-0003-1786-8650
Autorzy
Piotr Krasnyruber@poczta.fm
Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska Polska
https://orcid.org/0000-0001-8726-1200
Piotr Krasny (ur. 1966), profesor UJ, odznaczony medalem „Plus Ratio”. Autor licznych prac dotyczących sztuki nowożytnej i XIX-wiecznej. Interesuje się także teorią sztuki nowożytnej, zwłaszcza reformacyjną i kontrreformacyjną teorią sztuki sakralnej. Opublikował kilka książek zawierających analizę poglądów najważniejszych teoretyków i teologów katolickich i protestanckich na rolę sztuki sakralnej. Wspólnie z Michałem Kurzejem opracował wydanie mediolańskich Instrukcji o budynkach i sprzętach kościelnych.
Autorzy
Michał KurzejInstytut Historii Sztuki, Uniwersytet Jagielloński Polska Polska
https://orcid.org/0000-0003-1786-8650
Michał Kurzej (ur. 1981), adiunkt w IHS UJ. Specjalizuje się w sztuce XVII w., teorii sztuki i architekturze. Zajmuje się inwentaryzacją zabytków, pisze głównie o sztuce nowożytnej w Krakowie i Małopolsce. Opublikował wiele prac dotyczących dekoracji sztukatorskich (Jan Wolff. Monografia architekta w świetle analizy prefabrykowanych elementów dekoracji sztukatorskich, 2009; Siedemnastowieczne sztukaterie w Małopolsce, 2012). Interesuje się również teorią sztuki i patronatem artystycznym (Depingere fas est. Sebastian Piskorski jako konceptor i prowizor, 2018).
Statystyki
Abstract views: 128PDF downloads: 161
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W numerach od 1/2019 do 4/2022 wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Piotr Krasny, Michał Kurzej, Siedemnastowieczne listwowe dekoracje sklepienne w Polsce i ich europejski kontekst , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 86 Nr 2 (2024)