Alina Barczyk, „Rezydencje rodu Mniszchów w czasach saskich. Historia i treści ideowe architektury”, Łódź 2021

Jakub Sito

jakub.sito@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-2670-1513



Bernatowicz, Tadeusz. Miles christianus et peregrinus. Fundacje Mikołaja Radziwiłła „Sierotki” w ordynacji Nieświeskiej. Warszawa: Neriton, 1998.
  Google Scholar

Bernatowicz, Tadeusz. Mitra i buława. Królewskie ambicje książąt w sztuce Rzeczypospolitej szlacheckiej (1697–1763). Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, 2011.
  Google Scholar

Betlej, Andrzej. Sibi, Deo, Posteritati. Jabłonowscy a sztuka w XVIII wieku. Kraków: Societas Vistulana, 2010.
  Google Scholar

Czeppe, Maria. Kamaryla pana z Dukli. Kształtowanie się obozu politycznego Jerzego Augusta Mniszcha 1750–1763. Warszawa: Neriton, 1998.
  Google Scholar

Czyż, Anna Sylwia. Fundacje artystyczne rodziny Paców: Stefana, Krzysztofa, Zygmunta i Mikołaja Stefana. „Lilium bonae spei ab antiquitate consecratum”. Warszawa: Wydawnictwo Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego, 2016.
  Google Scholar

Kwiatkowski, Marek. Pałac Mniszchów w Warszawie – Ambasada Królestwa Belgii. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 2009.
  Google Scholar

Maciakowska, Zofia. „Pałac Jerzego Wandalina Mniszcha w Gdańsku u schyłku XVIII wieku”. W: Studia i materiały do dziejów domu gdańskiego, cz. 3, redakcja Edmund Kizik, 53–81. Gdańsk–Warszawa: Instytut Historii PAN, 2015.
  Google Scholar

Majewska-Maszkowska, Bożenna. Mecenat artystyczny Izabeli z Czartoryskich Lubomirskiej (1736–1816). Wrocław–Warszawa–Kraków: Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1976.
  Google Scholar

Nestorow, Rafał. Pro domo et nomine suo. Fundacje i inicjatywy artystyczne Adama Mikołaja i Elżbiety Sieniawskich. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2016.
  Google Scholar

Oleńska, Anna. Jan Klemens Branicki: „sarmata nowoczesny”. Kreowanie wizerunku poprzez sztukę. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2011.
  Google Scholar

Piramidowicz, Dorota. Feniks świata litewskiego. Fundacje i inicjatywy artystyczne Kazimierza Leona Sapiehy (1609–1656). Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 2012.
  Google Scholar

Putkowska, Jolanta. „Warszawski zespół rezydencjonalny Józefa Wandalina Mniszcha marszałka wielkiego koronnego, kasztelana krakowskiego”, Prace Naukowe Wydziału Architektury Politechniki Warszawskiej 2 (2002): 105–118.
  Google Scholar

Sito, Jakub. Wielkie warsztaty rzeźbiarskie Warszawy doby saskiej. Modele kariery – formacja artystyczna – organizacja produkcji. Warszawa: Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie, 2013.
  Google Scholar

Świeykowski, Emmanuel. Monografia Dukli. Kraków: Akademia Umiejętności, 1903.
  Google Scholar

Żółkoś, Aleksandra. Mecenat kulturalny Jerzego Augusta Wandalina Mniszcha w Dukli. Dukla: Ruthenus, 2011.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2023-10-18

Cited By / Share

Sito, J. (2023). Alina Barczyk, „Rezydencje rodu Mniszchów w czasach saskich. Historia i treści ideowe architektury”, Łódź 2021 . Biuletyn Historii Sztuki, 85(3), 227–232. https://doi.org/10.36744/bhs.1796

Autorzy

Jakub Sito 
jakub.sito@ispan.pl
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0002-2670-1513

Statystyki

Abstract views: 238
PDF downloads: 169


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję  CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.