„Światło Północy” w Warszawie. Kilka uwag o wystawie „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880–1910”

artykuł nierecenzowany

Iwona Luba

iluba@uw.edu.pl
Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-9368-9147



Bagińska, Agnieszka, i Wojciech Głowacki. „Przesilenie. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku”. W: Przesilenie. Malarstwo Północy 1880–1910, redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki, 15–29. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
  Google Scholar

Bagińska, Agnieszka, i Wojciech Głowacki. „Przesilenie. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku”. W: Bliska / Daleka Północ. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku, redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki, 10–79. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
  Google Scholar

Bliska / Daleka Północ. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku. Redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
  Google Scholar

Konstantynów, Dariusz. „«Światło z Północy». Recepcja sztuki skandynawskiej w kręgu rosyjskich modernistów”. Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 50, nr 3-4 (1996): 162–170.
  Google Scholar

Kossowski, Łukasz. „Totenmesse”. W: Totenmesse. Modernism in the Culture of Northern and Central Europe, redakcja Piotr Paszkiewicz, 65–87. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 1996.
  Google Scholar

Marie Krøyer. Redakcja Camilla Klitgaard Laursen et al. Skagen–København–Stockholm: Skagens Kunstmuseer, Den Hirschsprungske Samling, Prins Eugens Waldemarsudde, 2023.
  Google Scholar

Northern Light. Realism and Symbolism in Scandinavian Painting, 1880–1910. Redakcja Kirk Varnedoe. Brooklyn, NY: Brooklyn Museum, 1982.
  Google Scholar

Przesilenie. Malarstwo Północy 1880–1910. Redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
  Google Scholar

Totenmesse. Modernism in the Culture of Northern and Central Europe. Redakcja Piotr Paszkiewicz. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 1996.
  Google Scholar

Totenmesse. Munch – Weiss – Przybyszewski. Redakcja Łukasz Kossowski. Warszawa: Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, 1995.
  Google Scholar

Vilhelm Hammershøi. Światło i cisza. Redakcja Martyna Łukasiewicz. Poznań–Kraków: Muzeum Narodowe w Poznaniu, Muzeum Narodowe w Krakowie, 2021.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2023-07-26

Cited By / Share

Luba, I. (2023). „Światło Północy” w Warszawie. Kilka uwag o wystawie „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880–1910” . Biuletyn Historii Sztuki, 85(2), 143–154. https://doi.org/10.36744/bhs.1754

Autorzy

Iwona Luba 
iluba@uw.edu.pl
Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego Polska
https://orcid.org/0000-0002-9368-9147

Statystyki

Abstract views: 294
PDF downloads: 254


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W numerach od 1/2019 do 4/2022 wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.