„Światło Północy” w Warszawie. Kilka uwag o wystawie „Przesilenie. Malarstwo Północy 1880–1910”
Iwona Luba
iluba@uw.edu.plInstytut Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-9368-9147
Bibliografia
Bagińska, Agnieszka, i Wojciech Głowacki. „Przesilenie. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku”. W: Przesilenie. Malarstwo Północy 1880–1910, redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki, 15–29. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
Google Scholar
Bagińska, Agnieszka, i Wojciech Głowacki. „Przesilenie. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku”. W: Bliska / Daleka Północ. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku, redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki, 10–79. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
Google Scholar
Bliska / Daleka Północ. Malarstwo nordyckie i polskie na przełomie XIX i XX wieku. Redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
Google Scholar
Konstantynów, Dariusz. „«Światło z Północy». Recepcja sztuki skandynawskiej w kręgu rosyjskich modernistów”. Konteksty. Polska Sztuka Ludowa 50, nr 3-4 (1996): 162–170.
Google Scholar
Kossowski, Łukasz. „Totenmesse”. W: Totenmesse. Modernism in the Culture of Northern and Central Europe, redakcja Piotr Paszkiewicz, 65–87. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 1996.
Google Scholar
Marie Krøyer. Redakcja Camilla Klitgaard Laursen et al. Skagen–København–Stockholm: Skagens Kunstmuseer, Den Hirschsprungske Samling, Prins Eugens Waldemarsudde, 2023.
Google Scholar
Northern Light. Realism and Symbolism in Scandinavian Painting, 1880–1910. Redakcja Kirk Varnedoe. Brooklyn, NY: Brooklyn Museum, 1982.
Google Scholar
Przesilenie. Malarstwo Północy 1880–1910. Redakcja Agnieszka Bagińska, Wojciech Głowacki. Warszawa: Muzeum Narodowe w Warszawie, 2022.
Google Scholar
Totenmesse. Modernism in the Culture of Northern and Central Europe. Redakcja Piotr Paszkiewicz. Warszawa: Instytut Sztuki PAN, 1996.
Google Scholar
Totenmesse. Munch – Weiss – Przybyszewski. Redakcja Łukasz Kossowski. Warszawa: Muzeum Literatury im. Adama Mickiewicza, 1995.
Google Scholar
Vilhelm Hammershøi. Światło i cisza. Redakcja Martyna Łukasiewicz. Poznań–Kraków: Muzeum Narodowe w Poznaniu, Muzeum Narodowe w Krakowie, 2021.
Google Scholar
Autorzy
Iwona Lubailuba@uw.edu.pl
Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Warszawskiego Polska
https://orcid.org/0000-0002-9368-9147
Statystyki
Abstract views: 294PDF downloads: 254
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W numerach od 1/2019 do 4/2022 wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.