Iconologies. Global Unity or/and Local Diversities in Art History, 23–25 May 2019, Jagiellonian University, Cracow

Kamila Dworniczak


Warszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Warszawski (Poland)
http://orcid.org/0000-0002-7022-0784

Abstract

Tekst jest sprawozdaniem z międzynarodowej konferencji naukowej  zorganizowanej w dniach 23 - 25 maja 2019 r. przez Instytut Historii Sztuki Uniwersytetu Jagiellońskiego, Muzeum Narodowe w Krakowie oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Konferencja była poświęcona ikonologii, metodzie przez dekady dominującej w historii sztuki. Skoncentrowano się zwłaszcza na recepcji tej metody zarówno w aspekcie historycznym, jaki geograficznym.  

Supporting Agencies

S

Keywords:

iconology

Elkins, James „Art History as a Global Discipline.” W Is Art History Global?, redakcja James Elkins, 3–23. New York-London: Routledge, 2007.
  Google Scholar


Published
2020-09-30

Cited by

Dworniczak, K. (2020). Iconologies. Global Unity or/and Local Diversities in Art History, 23–25 May 2019, Jagiellonian University, Cracow. Biuletyn Historii Sztuki, 82(3), 483–489. https://doi.org/10.36744/bhs.651

Authors

Kamila Dworniczak 

Warszawa, Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Warszawski Poland
http://orcid.org/0000-0002-7022-0784

Statistics

Abstract views: 236
PDF downloads: 0


License

Creative Commons License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.

The author grants the publisher a royalty-free non-exclusive licence (CC BY 4.0) to use the article in Biuletyn Historii Sztuki, retains full copyright, and agrees to identify the work as first having been published in Biuletyn Historii Sztuki should it be published or used again (download licence agreement). The journal is published under the CC BY 4.0 licence. By submitting an article, the author agrees to make it available under this licence.

In issues from 1(2019) to 4(2022) all articles were published under the CC BY-NC-ND 4.0 licence. During this period the authors granted a royalty-free non-exclusive licence (CC BY-ND 4.0) to use their article in Biuletyn Historii Sztuki, retained full copyright, and agreed to identify the work as first having been published in our journal should it be published or used again.