Najnowsze badania nad środowiskiem złotników warszawskich w XIX wieku
Michał Myśliński
Kraków, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-5977-2142
Abstrakt
Recenzja dwóch książek Ryszarda Bobrowa: "Złotnicy i jublilerzy prowincji Królestwa Polskiego" (2017) i "Warszawscy złotnicy, jubilerzy, grawerzy i kupcy wyrobów kruszcowych w XIX wieku" (2018).
Instytucje finansujące
Słowa kluczowe:
złotnicy, Warszawa, XIX wiekBibliografia
Bobrow Ryszard, „Cechowanie sreber warszawskich w XVIII-XX wieku”, [w:] Warszawskie srebra i platery w zbiorach Muzeum Mazowieckiego w Płocku, oprac. Zofia Samosiuk-Zaremba, Płock 1996.
Google Scholar
Bobrow Ryszard, Srebra warszawskie 1851-1939. Część pierwsza: srebra ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie; Część druga: srebra ze zbiorów muzeów polskich, kościelnych i prywatnych, Warszawa 1997.
Google Scholar
Bobrow Ryszard, Srebra warszawskie XVIII i 1. połowy XIX wieku ze zbiorów Muzeum Narodowego w Warszawie, Warszawa 1991.
Google Scholar
Gradowski Michał, „Znaki złotnicze na wyrobach warszawskich XIX wieku”, Biuletyn Historii Sztuki, XXI: 1969, nr 2.
Google Scholar
Gradowski Michał, Znaki na srebrze. Znaki miejskie i państwowe używane na terenie Polski w obecnych jej granicach, Warszawa 1994.
Google Scholar
Kopydłowski Bogdan, „Uwagi o złotnictwie warszawskim okresu Oświecenia”, Rocznik Muzeum Narodowego w Warszawie, II: 1957.
Google Scholar
Lileyko Halina, „Złotnictwo warszawskie od schyłku XVIII w. do około 1831 r.”, [w:] Z dziejów rzemiosła warszawskiego, red. Barbara Grochulska, Witold Pruss, Warszawa 1983.
Google Scholar
Lileyko Halina, Srebra warszawskie w zbiorach Muzeum Historycznego m. st. Warszawy, Warszawa 1979.
Google Scholar
Myszkówna Halina, Srebra warszawskie XVIII i XIX wieku w zbiorach Muzeum Historycznego, Warszawa 1973.
Google Scholar
Autorzy
Michał MyślińskiKraków, Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0001-5977-2142
Statystyki
Abstract views: 460PDF downloads: 0
Licencja

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
W numerach od 1/2019 do 4/2022 wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Michał Myśliński, Jacek Kriegseisen, „Kowadła i młotki. Dom, warsztat i wytwórczość gdańskiego złotnika w XVIII wieku”, Gdańsk 2021 , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 84 Nr 3 (2022)
- Michał Myśliński, Agata Lipczik, „Jubilerstwo w międzywojennej Warszawie. Rzemiosło – ludzie – biżuteria”, Instytut Sztuki PAN, Warszawa 2021, ISBN: 978-83-66519-36-7, ss. 265, il. 86, bibliografia, indeks , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 85 Nr 1 (2023)
- Michał Myśliński, „Julia Keilowa. Projektantka”. Wystawa w Muzeum Warszawy (marzec–wrzesień 2024) , Biuletyn Historii Sztuki: Tom 86 Nr 3 (2024)