Stulecie Bloku: Wstęp

Joanna M. Sosnowska

sosnowska.joanna@gmail.com
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-9034-5859

Przemysław Strożek


Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-6473-7894



Pobierz


Opublikowane
2024-10-11

Cited By / Share

Sosnowska, J. M., & Strożek, P. (2024). Stulecie Bloku: Wstęp. Biuletyn Historii Sztuki, 86(3), 5–8. https://doi.org/10.36744/bhs.3569

Autorzy

Joanna M. Sosnowska 
sosnowska.joanna@gmail.com
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0002-9034-5859

Joanna M. Sosnowska, historyk sztuki, ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim, doktoryzowała się w Instytucie Sztuki PAN, tam też uzyskała habilitację, a w 2016 r. została profesorem zwyczajnym. Wykładała na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Gdańskim. Zorganizowała studium podyplomowe „Historia sztuki. Perspektywa społeczna i polityczna” w Collegium Civitas i przez dziewięć lat nim kierowała. Od ośmiu lat jest kierowniczką studiów podyplomowych w Instytucie Sztuki PAN. Wydała m.in.: Polacy na Biennale Sztuki w Wenecji 1895–1999 (1999); Poza kanonem. Sztuka polskich artystek 1880–1939 (2003); Ukryte w obrazach (2012); Malarz Józef Chełmoński (2021). Redagowała tomy studiów poświęconych wystawom światowym w Paryżu i Nowym Jorku oraz antologie krytyki artystycznej kobiet. Jest redaktorem naukowym serii wydawniczej „Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk” oraz członkiem zespołu redakcyjnego „Rocznika Historii Sztuki”. W 2015 r. otrzymała srebrny medal Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”. Zajmuje się polską sztuką XIX–XXI w., krytyką artystyczną i metodologią historii sztuki. Wypromowała dwunastu doktorów. Była członkiem Rady Muzeum Narodowego w Krakowie.


Autorzy

Przemysław Strożek 

Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0001-6473-7894

Dr hab. Przemysław Strożek – pracownik naukowy w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk oraz w kurator Archiv der Avantgarden w Dreźnie. Jest autorem wielu wystaw, książek i tekstów akademickich o historii awangardy. Redaktor pisma „Journal of Avant-Garde Studies” (Brill) oraz autor książki Picturing the Workers’ Olympics and the Spartakiads. Modernist and Avant­Garde Engagement with Sport in Central Europe and the USSR (Routledge, 2022). Wraz z Sarą Lagnaoui był współkuratorem wystawy Ahmed Cherkaoui w Warszawie. Polsko­marokańskie relacje artystyczne w latach 1955–1980 w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki (2020).



Statystyki

Abstract views: 112
PDF downloads: 94


Licencja

Prawa autorskie (c) 2024 Biuletyn Historii Sztuki

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.