Stulecie Bloku: Wstęp

Joanna M. Sosnowska

sosnowska.joanna@gmail.com
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-9034-5859

Przemysław Strożek


Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-6473-7894



Pobierz


Opublikowane
2024-10-11

Cited By / Share

Sosnowska, J. M., & Strożek, P. (2024). Stulecie Bloku: Wstęp. Biuletyn Historii Sztuki, 86(3), 5–8. https://doi.org/10.36744/bhs.3569

Autorzy

Joanna M. Sosnowska 
sosnowska.joanna@gmail.com
Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0002-9034-5859

Joanna M. Sosnowska, historyk sztuki, ukończyła studia na Uniwersytecie Warszawskim, doktoryzowała się w Instytucie Sztuki PAN, tam też uzyskała habilitację, a w 2016 r. została profesorem zwyczajnym. Wykładała na Akademii Sztuk Pięknych w Warszawie, na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Uniwersytecie Warszawskim i Uniwersytecie Gdańskim. Zorganizowała studium podyplomowe „Historia sztuki. Perspektywa społeczna i polityczna” w Collegium Civitas i przez dziewięć lat nim kierowała. Od ośmiu lat jest kierowniczką studiów podyplomowych w Instytucie Sztuki PAN. Wydała m.in.: Polacy na Biennale Sztuki w Wenecji 1895–1999 (1999); Poza kanonem. Sztuka polskich artystek 1880–1939 (2003); Ukryte w obrazach (2012); Malarz Józef Chełmoński (2021). Redagowała tomy studiów poświęconych wystawom światowym w Paryżu i Nowym Jorku oraz antologie krytyki artystycznej kobiet. Jest redaktorem naukowym serii wydawniczej „Dysertacje doktorskie Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk” oraz członkiem zespołu redakcyjnego „Rocznika Historii Sztuki”. W 2015 r. otrzymała srebrny medal Zasłużony Kulturze „Gloria Artis”. Zajmuje się polską sztuką XIX–XXI w., krytyką artystyczną i metodologią historii sztuki. Wypromowała dwunastu doktorów. Była członkiem Rady Muzeum Narodowego w Krakowie.


Autorzy

Przemysław Strożek 

Instytut Sztuki, Polska Akademia Nauk Polska
https://orcid.org/0000-0001-6473-7894

Dr hab. Przemysław Strożek – pracownik naukowy w Instytucie Sztuki Polskiej Akademii Nauk oraz w kurator Archiv der Avantgarden w Dreźnie. Jest autorem wielu wystaw, książek i tekstów akademickich o historii awangardy. Redaktor pisma „Journal of Avant-Garde Studies” (Brill) oraz autor książki Picturing the Workers’ Olympics and the Spartakiads. Modernist and Avant­Garde Engagement with Sport in Central Europe and the USSR (Routledge, 2022). Wraz z Sarą Lagnaoui był współkuratorem wystawy Ahmed Cherkaoui w Warszawie. Polsko­marokańskie relacje artystyczne w latach 1955–1980 w Zachęcie – Narodowej Galerii Sztuki (2020).



Statystyki

Abstract views: 174
PDF downloads: 140


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

W numerach od 1/2019 do 4/2022 wszystkie artykuły były publikowane na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.