Ramy poznawcze
Tomasz Kubikowski
Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelewerowicza (Polska)
https://orcid.org/0000-0002-1028-9624
Abstrakt
Wstęp do bloku tematycznego Ramy poznawcze.
Słowa kluczowe:
teatr, ramy poznawcze, kognitywistykaBibliografia
Blair, Rhonda. The Actor, Image, and Action: Actor and Cognitive Neuroscience. London: Routledge, 2007.
Google Scholar
Kemp, Rick, and Bruce McConachie, eds. The Routledge Companion to Theatre, Performance, and Cognitive Science. London: Routledge, 2019.
Google Scholar
Kemp, Rick. Embodied Acting: What Neuroscience Tells Us About Performance. London: Routledge, 2012.
Google Scholar
Lutterbie, John. Toward a General Theory of Acting: Cognitive Science and Performance. New York: Palgrave Macmillan, 2011.
Google Scholar
McConachie, Bruce, and F. Elizabeth Hart, eds. Performance and Cognition: Theatre Studies and the Cognitive Turn. London: Routledge, 2006.
Google Scholar
Pamiętnik Teatralny, nr 2 (2025).
Google Scholar
Autorzy
Tomasz KubikowskiAkademia Teatralna im. Aleksandra Zelewerowicza Polska
https://orcid.org/0000-0002-1028-9624
Prof. dr hab. Tomasz Kubikowski – profesor Akademii Teatralnej w Warszawie, kierownik literacki Teatru Narodowego. Autor książek: Siedem bytów teatralnych (1994), Reguła Nibelunga (2004), Teatralne doświadczenie Wilhelma Meistra(2014), Przeżyć na scenie (2015), Zjadanie psów (2019). Tłumacz książek m. in. Richarda Schechnera i Jona McKenziego. Wraz z Edytą Kubikowską edytor Raptularza Zbigniewa Raszewskiego (2004), wraz z Magdaleną Raszewską redaktor siedmiotomowych Dziejów Teatru Narodowego (2015). Członek Komitetu Nauk o Sztuce PAN (2015–2019) i rad redakcyjnych czasopism „Performer” i “Stanislavski Studies”, contrubuting editor New Theatre Quarterly.
Statystyki
Abstract views: 0PDF downloads: 0
Licencja
Prawa autorskie (c) 2025 Tomasz Kubikowski

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor/ka udziela niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowuje nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor/ka wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Od zeszytu 1/2018 do zeszytu 3/2022 artykuły publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.
Inne teksty tego samego autora
- Tomasz Kubikowski, Przestrzeń emblematyczna , Pamiętnik Teatralny: Tom 69 Nr 4 (2020)
- Tomasz Kubikowski, Rzetelność jako podstawa/dyrektywa , Pamiętnik Teatralny: Tom 72 Nr 1 (2023): Molière: Powroty (z blokiem tematycznym według koncepcji Patryka Kenckiego)