Uwagi do artykułu: K. Kolendo-Korczak, Z. Michalczyk, M. Zgliński, W sprawie odnalezienia w Topilcu reliktów ikonostasu cerkwi Zwiastowania NMP w Supraślu, Biuletyn Historii Sztuki, 2/2018

Krystyna Stawecka

staweckakrystyna@gmail.com
Galeria Art Of the Icon, Białystok (Polska)

Abstrakt

Polemika dotycząca dyskusji o odkryciu reliktów ikonostasu cerkwi Zwiastowania NMP w Supraślu. Autorka podejmuje próbę odpowiedzi na zarzuty postawione w artykule opublikowanym w Biuletynie Historii Sztuki 2/2018 przez Katarzynę Kolendo-Korczak, Zbigniewa Michalczyka, Marcina Zglińskiego, dotyczące pierwszeństwa w jego odkryciu.

Instytucje finansujące

Instytut Sztuki PAN

Słowa kluczowe:

Cerkiew Zwiastowania NMP, Supraśl, ikonostas

Jarząbkowska, Violetta, Spotkanie Pańskie, Ikonosfera. Zeszyty muzealne 2016, nr 5, s. 70.
  Google Scholar

Maroszek, Józef, Ikonostas supraski 1643, Białostocczyzna, 3, 1996, s. 8.
  Google Scholar

Mironowicz, Antoni, Dzieje monasteru supraskiego do połowy XVI wieku [w:] Rękopisy supraskie w zbiorach krajowych i obcych, opr. A. MIRONOWICZ, Białystok 2014, s. 12-15.
  Google Scholar

Sobieszczak, Piotr, Katalog zabytków sztuki w Polsce, t. 12, z. 3: Województwo podlaskie. Powiat białostocki, red. Marcin Zgliński, Katarzyna Kolendo-Korczak, Wydawnictwo: Instytut Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Warszawa 2016, ss. 442, ilustracje, fotografie, mapy [w:] Studia Podlaskie, t. XXV, Białystok 2017.
DOI: https://doi.org/10.15290/sp.2017.25.11   Google Scholar

Stawecka, Krystyna, Ikonostasy cerkwi Zwiastowania Bogarodzicy w Supraślu, Ikonosfera. Zeszyty muzealne, 6, 2017, s. 34-64;
  Google Scholar

Stawecka, Krystyna, Najważniejsze zmiany w wyposażeniu cerkwi Zwiastowania Bogarodzicy w Supraślu po wprowadzeniu unii brzeskiej, Latopisy Akademii Supraskiej, 8, 2017, s. 131-150.
  Google Scholar

Szesnastowieczne pobizantyńskie freski z Supraśla w świetle dokumentacji konserwatorskiej historia zniszczeń [w:] Elipis. Czasopismo Teologiczne katedry Teologii Prawosławnej Uniwersytetu w Białymstoku, 2017: 19, s. 139-147.
DOI: https://doi.org/10.15290/elpis.2017.19.18   Google Scholar

Ślesiński, Władysław, Techniki malarskie, spoiwa organiczne, Warszawa 1984, s. 187.
  Google Scholar

Tomalska, Joanna, Ikonostas cerkwi w Supraślu [w:] Supraśl 1913. Dokumentacja fotograficzna Józefa Jodkowskiego cerkwi Zwiastowania Najświętszej Marii Pannie, Warszawa 2016, s. 217.
  Google Scholar

Załęski, Wojciech, Kto i kiedy był wykonawcą supraskiego Ikonostasu? http://www.suprasl.org/dok/Ikonostas.pdf
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2019-06-30

Cited By / Share

Stawecka, K. (2019). Uwagi do artykułu: K. Kolendo-Korczak, Z. Michalczyk, M. Zgliński, W sprawie odnalezienia w Topilcu reliktów ikonostasu cerkwi Zwiastowania NMP w Supraślu, Biuletyn Historii Sztuki, 2/2018. Biuletyn Historii Sztuki, 81(2), 331–337. https://doi.org/10.36744/bhs.320

Autorzy

Krystyna Stawecka 
staweckakrystyna@gmail.com
Galeria Art Of the Icon, Białystok Polska

Statystyki

Abstract views: 464
PDF downloads: 0


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję  CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.