Na marginesie artykułu Marka Walczaka „Myśliwy i pan natury. Jeszcze raz o przedstawieniach zwierząt na nagrobku króla Władysława II Jagiełły”
Ewa Śnieżyńska-Stolot
e.sniezynskastolot@upcpoczta.plUniwersytet Jagielloński, prof. em. (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-8051-8608
Bibliografia
Hübner, Wolfgang. Zodiacus Christianus. Jüdisch-christliche Adaptationen des Tierkreises von der Antike bis zur Gegenwart. Königstein: Verlag Anton Hain, 1983.
Google Scholar
Kalinowski, Lech. „Ikonologia czy ikonografia? Termin ikonologia w badaniach nad sztuką Erwina Panofsky’ego”. Prace z Historii Sztuki 10 (1972): 5–33. https://doi.org/10.11588/diglit.26676.4.
Google Scholar
Porębski Mieczysław. Ikonosfera. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1972.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Remarques sur le tombeau de Louis le Grand”. Acta Historiae Artium 14 (1968): 215–222.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Tajemnice dekoracji Psałterza Floriańskiego. Z dziejów średniowiecznej koncepcji uniwersum. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1992.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Zagadnienie kształtowania wyobraźni średniowiecznego artysty na podstawie drôlerie”. Folia Historiae Artium 29 (1993): 9–26. https://doi.org/10.11588/diglit.20614.4.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Ikonografia znaków zodiaku i gwiazdozbiorów w średniowieczu. Kraków: Katedra Etnologii UJ, Wydawnictwo i drukarnia „Secesja”, 1994.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Drolleries or picturae”. Word & Image. A Journal of Verbal/Visual Enquiry 12 (1996): 143–146. https://doi.org/10.1080/02666286.1996.10435936.
DOI: https://doi.org/10.1080/02666286.1996.10435936
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Pani Natura”. W: Człowiek i przyroda w średniowieczu i we wczesnym okresie nowożytnym, redakcja Wojciech Iwańczak, Krzysztof Bracha, 27–37. Warszawa: DiG, 2000.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Ikonografia astrologiczna w średniowieczu. Stopnie znaków zodiaku. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2002.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Horoskopy dziecka królowej Jadwigi”. Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej 53 (2003): 5–32.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Nurt «devotio moderna» na dworze Jadwigi i Jagiełły”. W: Nie w blasku kamieni, ale w pokorze i łagodności. Wokół duchowości św. Jadwigi Królowej, redakcja ks. Kazimierz Panuś, 39–52. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, 2007.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Zwierzęta na nagrobku Władysława Jagiełły, czyli jeszcze raz o ikonografii astrologicznej w średniowieczu. W: Artifex Doctus. Studia ofiarowane profesorowi Jerzemu Gadomskiemu w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, t. 1, redakcja Wojciech Bałus, Wojciech Walanus, Marek Walczak, 107–117. Kraków: Polska Akademia Umiejętności, 2007.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Picatrix Latinus. Ikonografia planet i planet dekanicznych w rękopisie krakowskim. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „«Generale Iudicium» Władysława II zwanego Warneńczykiem”. Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej 61 (2011): 13–39.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „[…] nec si rationem sidurem ignoret, poetas intellegat […], czyli czy poeci znali astrologię?”. Terminus. Astrologia i Kultura Dawna 17 (2015): 1–38.
Google Scholar
Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Zamek piękny na wzgórzu…” Horoskopy – zapomniane źródło historyczne. Kraków: Księgarnia Akademicka, 2015.
Google Scholar
Autorzy
Ewa Śnieżyńska-Stolote.sniezynskastolot@upcpoczta.pl
Uniwersytet Jagielloński, prof. em. Polska
https://orcid.org/0000-0001-8051-8608
Statystyki
Abstract views: 266PDF downloads: 225
Licencja
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.
Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.
Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.