Na marginesie artykułu Marka Walczaka „Myśliwy i pan natury. Jeszcze raz o przedstawieniach zwierząt na nagrobku króla Władysława II Jagiełły”

artykuł nierecenzowany

Ewa Śnieżyńska-Stolot

e.sniezynskastolot@upcpoczta.pl
Uniwersytet Jagielloński, prof. em. (Polska)
https://orcid.org/0000-0001-8051-8608



Hübner, Wolfgang. Zodiacus Christianus. Jüdisch-christliche Adaptationen des Tierkreises von der Antike bis zur Gegenwart. Königstein: Verlag Anton Hain, 1983.
  Google Scholar

Kalinowski, Lech. „Ikonologia czy ikonografia? Termin ikonologia w badaniach nad sztuką Erwina Panofsky’ego”. Prace z Historii Sztuki 10 (1972): 5–33. https://doi.org/10.11588/diglit.26676.4.
  Google Scholar

Porębski Mieczysław. Ikonosfera. Warszawa: Państwowy Instytut Wydawniczy, 1972.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Remarques sur le tombeau de Louis le Grand”. Acta Historiae Artium 14 (1968): 215–222.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Tajemnice dekoracji Psałterza Floriańskiego. Z dziejów średniowiecznej koncepcji uniwersum. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1992.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Zagadnienie kształtowania wyobraźni średniowiecznego artysty na podstawie drôlerie”. Folia Historiae Artium 29 (1993): 9–26. https://doi.org/10.11588/diglit.20614.4.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Ikonografia znaków zodiaku i gwiazdozbiorów w średniowieczu. Kraków: Katedra Etnologii UJ, Wydawnictwo i drukarnia „Secesja”, 1994.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Drolleries or picturae”. Word & Image. A Journal of Verbal/Visual Enquiry 12 (1996): 143–146. https://doi.org/10.1080/02666286.1996.10435936.
DOI: https://doi.org/10.1080/02666286.1996.10435936   Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Pani Natura”. W: Człowiek i przyroda w średniowieczu i we wczesnym okresie nowożytnym, redakcja Wojciech Iwańczak, Krzysztof Bracha, 27–37. Warszawa: DiG, 2000.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Ikonografia astrologiczna w średniowieczu. Stopnie znaków zodiaku. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2002.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Horoskopy dziecka królowej Jadwigi”. Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej 53 (2003): 5–32.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Nurt «devotio moderna» na dworze Jadwigi i Jagiełły”. W: Nie w blasku kamieni, ale w pokorze i łagodności. Wokół duchowości św. Jadwigi Królowej, redakcja ks. Kazimierz Panuś, 39–52. Kraków: Wydawnictwo Naukowe Papieskiej Akademii Teologicznej, 2007.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Zwierzęta na nagrobku Władysława Jagiełły, czyli jeszcze raz o ikonografii astrologicznej w średniowieczu. W: Artifex Doctus. Studia ofiarowane profesorowi Jerzemu Gadomskiemu w siedemdziesiątą rocznicę urodzin, t. 1, redakcja Wojciech Bałus, Wojciech Walanus, Marek Walczak, 107–117. Kraków: Polska Akademia Umiejętności, 2007.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. Picatrix Latinus. Ikonografia planet i planet dekanicznych w rękopisie krakowskim. Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego, 2009.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „«Generale Iudicium» Władysława II zwanego Warneńczykiem”. Biuletyn Biblioteki Jagiellońskiej 61 (2011): 13–39.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „[…] nec si rationem sidurem ignoret, poetas intellegat […], czyli czy poeci znali astrologię?”. Terminus. Astrologia i Kultura Dawna 17 (2015): 1–38.
  Google Scholar

Śnieżyńska-Stolot, Ewa. „Zamek piękny na wzgórzu…” Horoskopy – zapomniane źródło historyczne. Kraków: Księgarnia Akademicka, 2015.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2023-07-26

Cited By / Share

Śnieżyńska-Stolot, E. (2023). Na marginesie artykułu Marka Walczaka „Myśliwy i pan natury. Jeszcze raz o przedstawieniach zwierząt na nagrobku króla Władysława II Jagiełły” . Biuletyn Historii Sztuki, 85(2), 155–162. https://doi.org/10.36744/bhs.1559

Autorzy

Ewa Śnieżyńska-Stolot 
e.sniezynskastolot@upcpoczta.pl
Uniwersytet Jagielloński, prof. em. Polska
https://orcid.org/0000-0001-8051-8608

Statystyki

Abstract views: 266
PDF downloads: 225


Licencja

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor bądź autorka udziela wydawcy niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowuje nieograniczone prawa autorskie i zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Czasopismo jest wydawane na licencji CC BY 4.0. Zgłaszając artykuł do publikacji, autor bądź autorka wyraża zgodę na jego udostępnianie na tej licencji.

Od numeru 1/2019 do 4/2022 stosowaliśmy licencję  CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy i autorki udzielali(-ły) niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w „Biuletynie Historii Sztuki”, zachowywali(-ły) nieograniczone prawa autorskie i zobowiązywali(-ły) się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.