Rethinking the Biography of the Actor and Entertainer: Introduction

Beth Holmgren


Duke University (Stany Zjednoczone)
https://orcid.org/0000-0003-4194-5804

Abstrakt

Wprowadzenie do cyklu esejów na temat nowych metod pisarstwa biograficznego /performowania biografii. 


Słowa kluczowe:

pisarstwo biograficzne, historia teatru, biografia


Opublikowane
2022-10-03

Cited By / Share

Holmgren, B. (2022) „Rethinking the Biography of the Actor and Entertainer: Introduction”, Pamiętnik Teatralny, 71(3), s. 11–13. doi: 10.36744/pt.1370.

Autorzy

Beth Holmgren 

Duke University Stany Zjednoczone
https://orcid.org/0000-0003-4194-5804

Beth Holmgren - profesorka polonistyki i rusycystyki na Duke University, zajmuje się polską literaturą, teatrem, kulturą popularną i filmem; rosyjską literaturą, filmem i studiami kobiecymi; oraz rosyjskimi i polskimi artystami  w diasporze północnoamerykańskiej. Ostatnie badania Holmgren skupiają się na historii kultury polskich Żydów w okresie międzywojennym, polskim filmie od lat 30. do współczesności oraz polskim reportażu XXI wieku. Jej książka arsaw is My Country (2018), będąca kulturową biografią Krystyny Bierzyńskiej, żydowskiej warszawianki, która służyła jako 16-letnia sanitariuszka w powstaniu warszawskim, została oparta w dużej mierze na wywiadach z jej rozmówczynią. Najnowsza książka Holmgren, której współautorką jest profesor Helena Goscilo (The Ohio State University), to Polish Cinema Today: A Bold New Era in Film (2021), która bada zróżnicowanie tematyczne polskiego filmu w tym stuleciu. 



Statystyki

Abstract views: 239
PDF downloads: 126


Licencja

Prawa autorskie (c) 2022 Beth Holmgren

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.

Autor/ka udziela niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowuje nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor/ka wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.

Od zeszytu 1/2018 do zeszytu 3/2022 artykuły publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.