Rethinking the Biography of the Actor and Entertainer: Introduction
Abstrakt
Wprowadzenie do cyklu esejów na temat nowych metod pisarstwa biograficznego /performowania biografii.
Słowa kluczowe:
pisarstwo biograficzne, historia teatru, biografiaAutorzy
Beth HolmgrenDuke University Stany Zjednoczone
https://orcid.org/0000-0003-4194-5804
Beth Holmgren - profesorka polonistyki i rusycystyki na Duke University, zajmuje się polską literaturą, teatrem, kulturą popularną i filmem; rosyjską literaturą, filmem i studiami kobiecymi; oraz rosyjskimi i polskimi artystami w diasporze północnoamerykańskiej. Ostatnie badania Holmgren skupiają się na historii kultury polskich Żydów w okresie międzywojennym, polskim filmie od lat 30. do współczesności oraz polskim reportażu XXI wieku. Jej książka arsaw is My Country (2018), będąca kulturową biografią Krystyny Bierzyńskiej, żydowskiej warszawianki, która służyła jako 16-letnia sanitariuszka w powstaniu warszawskim, została oparta w dużej mierze na wywiadach z jej rozmówczynią. Najnowsza książka Holmgren, której współautorką jest profesor Helena Goscilo (The Ohio State University), to Polish Cinema Today: A Bold New Era in Film (2021), która bada zróżnicowanie tematyczne polskiego filmu w tym stuleciu.
Statystyki
Abstract views: 287PDF downloads: 182
Licencja
Prawa autorskie (c) 2022 Beth Holmgren
Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa – Użycie niekomercyjne – Bez utworów zależnych 4.0 Międzynarodowe.
Autor/ka udziela niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowuje nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor/ka wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.
Od zeszytu 1/2018 do zeszytu 3/2022 artykuły publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.