Podstawowa Organizacja Partyjna w Teatrze Narodowym 1967–1968

UDOSTĘPNIONO ONLINE 2024

Magdalena Raszewska (oprac.)


(Polska)

Abstrakt

Materiał archiwalny zawierający wybrane protokoły zebrań Podstawowej Organizacji Partyjnej (POP) zrzeszającej członków Polskiej Zjednoczonej Partii Robotniczej pracujących w Teatrze Narodowym. We wstępie autorka opracowania opisuje okoliczności działania POP. Za dyrekcji Kazimierza Dejmka do POP należało 28 osób z przeszło dwustu pracowników teatru. W tym okresie na zebraniach POP zaczęto poruszać zagadnienia dotyczące repertuaru, kwestii artystycznych i etycznych. Szczególna aktywność przypada na pierwsze półrocze 1968 roku, frekwencja na zebraniach jest rekordowa, przychodzą na nie także przedstawiciele dzielnicowych, miejskich i krajowych władz partyjnych, którzy przynoszą instrukcje i prowadzą nadzór. Autorka opracowania podkreśla, że protokoły pokazują mechanizm niszczenia solidarności, niszczenia zespołu, tryumf cynizmu i oportunizmu nad zaangażowaniem.


Słowa kluczowe:

Kazimierz Dejmek, Dziady Dejmka, Polska Zjednoczona Partia Robotnicza

Achiwalia: Archiwum m.st. Warszawy, Archiwum Ministerstwa Spraw Wewnętrznych.
  Google Scholar

Pobierz


Opublikowane
2005-12-30

Cited By / Share

Raszewska (oprac.), M. (2005) „Podstawowa Organizacja Partyjna w Teatrze Narodowym 1967–1968”, Pamiętnik Teatralny, 54(3/4), s. 318–338. doi: 10.36744/pt.3943.

Autorzy

Magdalena Raszewska (oprac.) 

Polska

Statystyki

Abstract views: 9
PDF downloads: 6


Licencja

Prawa autorskie (c) 2005 Magdalena Raszewska

Creative Commons License

Utwór dostępny jest na licencji Creative Commons Uznanie autorstwa 4.0 Międzynarodowe.

Autor/ka udziela niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowuje nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązuje się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu (umowa licencyjna do pobrania). Zgłaszając artykuł do publikacji, autor/ka wyraża zgodę na jego udostępnianie na licencji CC BY 4.0.

Od zeszytu 1/2018 do zeszytu 3/2022 artykuły publikowane były na licencji CC BY-NC-ND 4.0. W tym okresie autorzy/ki udzielali niewyłącznej i nieodpłatnej licencji (CC BY-ND 4.0) na wykorzystanie tekstu w "Pamiętniku Teatralnym", zachowywali nieograniczone prawa autorskie, ale zobowiązywali się do podawania miejsca pierwodruku przy ponownym wykorzystaniu artykułu.